دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

نکاتی برای طراحی فضای انتظار

فضای انتظار یا پذیرش محیطی است که امروزه در همه شرکت‌ها و ادارات وجود دارد. نمونه ساده آن را حتما در مراکز درمانی دیده‌اید. یک میز پذیرش در مقابل این فضا وجود دارد که شما درخواست خود را با منشی هماهنگ می‌کنید. سپس از شما خواسته می‌شود در این فضا منتظر بمانید تا شما را صدا بزنند. وجود میز و صندلی در این مکان موجب آسایش مراجعه کنندگان می‌شود. در ادامه اطلاعات مفیدی در رابطه با طراحی فضای انتظار در اختیارتان قرار می‌دهیم.
حال بیایید کمی حرفه‌ای‌تر به این فضا نگاه کنیم. فضای انتظار در شرکت‌ها مکانی است که وقتی افراد برای اولین به محل کار شما رجوع می‌کنند در این فضا منتظر می‌مانند. حتما زمانی که برای استخدام برای شرکت‌های بزرگ به جلسه مصاحبه دعوت می‌شوید اتاق انتظار آن‌ها را دیده‌اید.
در صورتی که فضای کلی محل کار شما زیاد نباشد، می‌توانید فضای اتاق انتظار را با یک پارتیشن اداری از باقی فضاها جداسازی کنید.

نکاتی برای طراحی فضا

ویژگی فضای انتظار ایده‌آل

همانطور که از نامش پیداست فضایی است که افراد برای اجرا شدن درخواست آن لحظاتی را منتظر بمانند. اما روش‌هایی وجود دارد که آن‌ها در این فضا احساس خوب داشته باشند. اولین گام برای طراحی فضای انتظار ایجاد آرامش و سکوت در این فضاست. تجربه ثابت کرده ماندن در اتاق شلوغ و پر هرج و مرج، صبر و تحمل انسان را پایین می‌آورد.
اما جدا از ایجاد آرامش شما می‌توانید یک موزیک ملایم را در فضا پخش کنید تا افراد منتظر را سرگرم کنید. گوش دادن به موزیک‌های آرامش بخش، فرکانس‌های منفی را از ذهن دور می‌کند. در نتیجه فضای کاری شما پر از انرژی مثبت خواهد شد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید قرار دادن مبلمان راحت در اتاق انتظار است. این موضوع هم می‌تواند در صبور بودن افراد در حال انتظار تاثیر مثبت بگذارد. صندلی‌های بی‌کیفیت زودتر ما را خسته می‌کنند. این به ضرر شماست که با عده‌ای مشتری کم صبر و بی حوصله روبرو شوید.
روشنایی مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های اتاق انتظار ایده‌آل است. شما باید به نور و همچنین سیستم تهویه این فضا دقت کنید. در صورتی که اتاق انتظار دارای پنجره باشد بهتر است از نور طبیعی خورشید کمک بگیرید، اگر این نور کافی نبود با چراغ‌هایی نور مناسب را ایجاد کنید. روشن کردن عود را در این فضا به شما توصیه نمی‌کنم چون مورد پسند همه افراد نیست. اما برای تهویه حتما از وسایل گرمایشی و سرمایشی بسته به فصل سال را انتخاب کنید.

برای طراحی فضای انتظار وسایل سرگرم‌کننده در نظر بگیرید

این هنر کارشناس طراحی دکوراسیون است که بر طبق سلیقه شما بهترین راه را عملی کند. شما باید وسایلی را برای سرگرم کردن مشتریان خود قرار دهید. کار ساده‌ای است. با هزینه کم و البته فضای قرارگیری این کار امکان پذیر است. برای مثال شما می‌توانید با قرار دادن یک تلویزیون روبروی مبلمان این کار را انجام دهید. انتخاب برنامه پخش شده بستگی به اکثریت مراجعه کنندگان شما دارد. مثلا اگر مراجعه کنندگان شما اغلب بانوان هستند می‌توانید شبکه‌هایی با موضوعات آشپزی، مشاوره خانواده، تناسب اندام و … را انتخاب کنید. برای مراجعه کنندگان آقا برنامه‌های فوتبال و اقتصاد جذابیت بیشتری دارد.
قرار دادن مجلات و روزنامه بر روی میز هم می‌تواند آنان را سرگرم کند. اما اگر شرکت شما دارای کاتالوگ باشد، قرار دادن آن بر روی میز می‌تواند کار جالبی باشد. بسیاری از افراد مایلند بدانند در شرکت شما چه اتفاق‌هایی رخ داده است.
در صورتی که مراجعه کنندگان شما فرزندان خود را به همراه داشته باشند می‌توانید برای سرگرم کردن آن‌ها هم وسایلی را در نظر بگیرید. میز و صندلی کودک و قرار دادن چند اسباب بازی بر روی آن می‌تواند لحظاتی آن‌ها را سرگرم کند.
اما یک شیوه نوین دیگری در امر دکوراسیون وجود دارد که با یک تیر دو نشان می‌زند. شما می‌توانید بر روی دیوارهای اتاق انتظار خود از تابلوهای هنری استفاده کنید. با این کار هم جنبه هنری به فضا می‌بخشید و هم چشم افراد را مجذوب می‌کنید تا این آثار هنری را کنجکاوانه ببینند. همچنین بهتر است نام اثر را هم در پایین تابلو با اطلاعات مختصری قرار دهید تا لحظاتی را هم مشغول خواندن اطلاعات شوند.

+ نوشته شده در  شنبه 30 شهريور 1398ساعت 16:36  توسط محیا یوسفی 

چند اشتباه در خرید مبلمان اداری

ظاهر سازمان مانند زمینه کاری شما مهم است. به همین دلیل شرکت‌های برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شما تاسیس شده‌اند تا بهترین بهره‌وری را از فضای کاری خود داشته باشید. در یک فضای اداری طرح دیوارها و میز و صندلی اداری بیشتر از هر وسیله دیگری به چشم می‌آید. بنابراین لازم است برای خرید مبلمان اداری و نظیر آن دقت بیشتری به کار ببریم.
برای زیباسازی دکوراسیون شرکت خود لازم است به همه اتاق‌ها توجه کنید. برخی از مدیران تنها به اتاق‌های اصلی شرکت مانند اتاق خودشان و اتاق‌های جلسه توجه می‌کنند. آن‌ها باید بدانند تغییر دکوراسیون در تمامی اتاق‌های کارمندان مهم است. بهتر است چیدمان هر اتاق بر اساس نوع فعالیت آن‌ها انجام شود، اما یک شباهت در همه اتاق‌ها حالتی یکپارچه را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در واقع یک مشخصه را در همه اتاق‌ها در نظر بگیرید و آن را مشخصه‌ای برای شرکت خود بگذارید. برای مثال می‌توانید برای خرید مبلمان اداری رنگ یا مدل آن را در همه اتاق‌ها به یک صورت انتخاب کنید.
اما یکی از نکاتی که ممکن است برای خرید وسایل اداری در نظر نگیرید، فضای مجموعه است. شما قبل از خرید هر وسیله‌ای باید فضای قرارگیری آن را مشخص کنید. در صورتی که فضای مد نظر شما فضای محدودی باشد، باعث می‌شود برای چیدمان دچار مشکل شوید. همچنین ظاهر زیبایی در نهایت ایجاد نخواهید کرد.

چند اشتباه در خرید مبلمان اداری

پیش از خرید تمامی جوانب را بسنجید. اما موضوعی که بسیار مهم است، توجه به ارگونومیک بودن صندلی و میز اداری است. شما باید راحتی کارمندان خود را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط قد و وزن آنان انتخاب خوبی داشته باشید. اما در حالت کلی مبلمان‌هایی هستند که با ابعاد استاندارد تولید شده‌اند. اما بهتر است خرید خود را به صورت حضوری و با تست کردن انجام دهید. ممکن است مبلمان اداری دارای ویژگی‌هایی باشند که در تبلیغات به خوبی نمایان نشده، بنابراین شما دلیل گران قیمت بودن را ندانید، در صورتی که آن ویژگی‌ها برای شما چندان ضرورتی ندارد.

کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید

گاهی ارزش کالایی را در برابر قیمتش می‌سنجیم. البته کار اشتباهی نیست. اما نباید این کار همیشگی باشد. برای یک خرید خوب باید تمامی ویژگی‎های آن را در نظر بگیریم و بسنجیم و سپس برای خرید اقدام کنیم.
ضرب المثل هر چقدر پول دهی آش میخوری را حتما شنیده‌اید. البته در بازار متنوع امروز برخی از سودجویان با این ضرب المثل شما را گمراه می‌کنند. اما این دلیل نمی‌شود که این مثل را مقصر بدانیم. در بازار صحیح چنین موضوعی مطرح است. قاعدتا باید این گونه باشد که جنس با کیفیت گران‌تر هم باشد. اما برای سنجیدن کیفیت آن باید به نکاتی توجه کنید. برای مثال از مراکز معتبری خرید وسایل اداری خود را انجام دهید و از آن‌ها برگه ضمانت کالا دریافت کنید.
مبلمانی که برای خرید در نظر می‌گیرید همه روزه مورد استفاده کارکنان قرار می‌گیرد. بنابراین اگر به دلیل قیمت کم یک مبلمان بی کیفیت خریداری کنید، خیلی زود باید به فکر خرید بعدی مبلمان باشید. اما در صورتی که از همان ابتدا بهترین انتخاب را داشته باشید، خیالتان از این بابت راحت می‌شود که تا مدت‌ها لازم نیست هزینه مجددی برای خرید بپردازید.

خرید بدون توجه به نیاز کارمندان

زمانی که تصمیم به خرید مبلمان اداری می‌گیرید در واقع باید محتمل هزینه‌های جدیدی شوید. اما باید بدانید هدفتان از این کار چیست؟ آیا تنها هدف شما تغییر دکوراسیون است یا از نیازهای کارمندان هم باخبرید؟
زمانی که قبل از خرید نیازهای کارمندان را بسنجید یک خرید آگاهانه انجام می‌دهید و باعث رضایت آن‌ها می‌شوید. این احساس رضایت باعث می‌شود که بهره‌وری کارمندان شما بیشتر شود در نتیجه به هدف سازمانی خود نزدیک‌تر شوید.
البته با صحبت کردن با کارمندانتان ممکن است متوجه متفاوت بودن نیازهای آنان باشید. شما در نهایت باید کالایی را انتخاب کنید که برای دفتر کاری شما مناسب باشد و استانداردهای لازم را برای کارکنان در نظر بگیرد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 20 شهريور 1398ساعت 21:10  توسط محیا یوسفی 

راهنمای خرید کمد بایگانی ریلی

با وجود تشویق افراد به استفاده از فضای ذخیره سازی دیجیتالی اما باز هم شرکت‌هایی هستند که اطلاعات خود را بر روی کاغذ نگهداری می‌کنند. بسته به نوع کاری که دارند، میزان ثبت اطلاعات بر روی کاغذ متفاوت است. ممکن است پس از چند سال زونکن‌های زیادی فضای اتاق شما را اشغال کرده باشد. اهمیت نگهداری از اسناد برای شما آن‌قدر مهم باشد که نتوانید آن‌ها را دور بریزید. بایگانی کردن اطلاعات نیاز به زمان و دقت کافی دارد. دسته بندی کردن اطلاعات برای مواقعی که نیاز به آن دارید، کار مهمی است. در این مقاله می‌خواهیم کمی راجع به کمد بایگانی ریلی از محصولات مبلمان اداری صحبت کنیم.
این یک سیستم بایگانی مدرن است. زیرا با قرار گرفتن ریل در زیر این کمد، امکان جابجایی آن و کنار هم قرار دادن کمدها را خواهید داشت. شما با این ویژگی دسترسی آسان‌تری به اسناد و زونکن‌ها خواهید داشت.
استفاده از کمدهای ریلی کاری مقرون به صرفه است. زیرا با خرید این کمد، فضای کمتری برای بایگانی کردن اسناد خود لازم دارید. در واقع شما از فضای کوچک، یک استفاده بهینه خواهید کرد. می‌توانید رنگ این کمدها را متناسب با رنگ مبلمان و میز اداری خود انتخاب کنید تا قدم دیگری هم برای زیبا سازی دکوراسیون خود بردارید.
شما به راحتی می‌توانید اسناد و مدارک خود را در قفسه‌ها پیدا کنید. بر روی کشوها برچسب مخصوصی قرار دهید که با نگاه کردن به آن محتویات داخل آن را به راحتی آگاه شوید. این کار باعث می‌شود با سرعت بیشتری به مدارک مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. اما قفسه‌های بایگانی انواع مختلفی دارد. قفسه بایگانی ریلی اتوماتیک هوشمند، قفسه مکانیکی ریلی، قفسه ریلی برقی-الکترونیک، قفسه ریلی ترکیبی. شما بر اساس نیاز و متراژ فضای مورد نظر خود باید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

راهنمای خرید کمد بایگانی ریلی

ویژگی کمد بایگانی ریلی خوب

اطلاعاتی که به مرحله بایگانی می‌رسد حتما از درجه امنیت بالایی برخوردار می‌شود. به همین منظور این کمدها معمولا دارای قفل هستند تا شما از اطلاعات خود به خوبی مراقبت کنید تا دسترسی باقی کارکنان شرکت به آن‌ها محدود شود. پس در درجه اول برای خرید کمد بایگانی ریلی به امنیت آن فکر می‌کنیم تا افشای راز صورت نگیرد.
یکی دیگر از ویژگی‌های خرید خوب برای کمد بایگانی، مقاومت آن در برابر ضربه و رطوبت است. شما ممکن است یک کمد را تا چند سال در فضای کاری خود نگه دارید. بنابراین لازم است هزینه‌ای که برای خرید کمد می‌پردازید، به صرفه باشد.
کمد انتخابی شما باید دارای طبقه‌بندی‌های مناسب باشد. ممکن است این طبقه‌بندی به صورت کشو باشد و یا قفسه. به هر حال باید فضای کافی برای قرارگیری زونکن‌ها داشته باشد. بهتر است کمدهای اداری دارای چرخ باشند تا در مواقع لزوم به راحتی آن‌ها را جابجا کنید. همچنین چرخ‌های آن دارای ضامن‌هایی باشد که در جای خود ثابت شوند. با این کار از تکان خوردن و جابجایی کمد جلوگیری می‌شود.

کمد بایگانی ریلی با چه جنسی سفارش دهیم؟

کمدها با جنس‌های متنوعی در بازار آماده فروش هستند. اما شما با توجه به بودجه، سلیقه و کاربرد آن‌ها می‌توانید یک سفارش منحصربه‌فرد داشته باشید. بیایید کمی با متریال‌های کمد آشنا شویم.
کمدهای فلزی محکم و با دوام هستند. اجازه عبور رطوبت به داخل را نمی‌دهند. اما در رنگ‌های محدودی تولید می‎شوند. بنابراین اگر رنگ این کمدها چندان برای شما فرقی نداشته باشد می‌توانید کمدهای فلزی در رنگ‎های سفید، خاکستری و مشکی داشته باشید.
کمدهای چوبی طرفداران زیادی دارد. در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند و به راحتی با دکوراسیون اداری شما قابلیت ست شدن دارند. در مواقعی که هماهنگی بین وسایل برای شرکت شما مهم باشد می‌توانید از این نوع کمدهای ریلی سفارش دهید. نوع دیگری از کمدهای بایگانی هستند که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. مقاومت قابل قبولی دارند اما دوام زیادی برای زونکن‌های زیاد ندارند. این مدل از کمد در طرح و رنگ متنوعی ساخته می‌شود اما برای فضاهای بزرگ اداری مناسب نیستند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 14 شهريور 1398ساعت 12:11  توسط محیا یوسفی 

بررسی و خرید بهترین پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها به منظورهای خاصی در فضاها نصب می‌شوند. اما در اماکن اداری معمولا برای ایجاد سکوت استفاده می‌شوند. درست است که زیبایی محیط هم برای مدیران و کارمندان مهم است. در واقع می‌توان برای فضای کاری خود پارتیشن‌هایی را انتخاب کرد که علاوه بر داشتن زیبایی، کاربردی هم باشد. اما بهترین پارتیشن اداری برای فضای کاری ما کدام است؟ برای دانستن چنین موضوعی باید با انواع مدل‌های پارتیشن آشنایی داشته باشیم. سپس با توجه به بودجه و فضا و سلیقه خود اقدام به خرید آن کنیم.
انتخاب پارتیشن‌های اداری باید هوشمندانه باشد. یکی از عواملی که بر زیبایی فضای کاری تاثیر می‌گذارد وجود پارتیشن‌هاست. شما می‌توانید آن‌ها در رنگ‌های مختلف سفارش دهید و با دکوراسیون خود هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید درخواست دهید که لوگوی سازمانی شما بر روی پارتیشن اداری تراشیده شود.

خرید بهترین پارتیشن اداری

تشخیص بهترین پارتیشن اداری

این که چه نوع پارتیشنی برای فضای کاری ما مناسب است نیاز به دقت و تحقیق دارد. بهتر است برای انتخاب بهترین پارتیشن به ماهیت شغلی خود توجه کنیم. امروزه سبک‌های متنوعی در طراحی دکوراسیون ارائه شده‌اند اما همه سبک‌ها مناسب دفتر کار شما نیستند.
برای ساخت پارتیشن‌ها از فلز، چوب و شیشه استفاده می‌کنند. هر کدام از این مواد بسته به انتخاب شما می‌تواند تغییر کند. حتما در شرکت‌هایی مشاهده کرده‌اید که جنس پارتیشن آن‌ها از جنس شیشه است. شیشه‌های شفاف نور را از خود عبور می‌دهند و همچنین حس تعامل را بین کارمندان بیشتر می‌کند. نکته دیگر برای استفاده از این جنس پارتیشن نظارت آسان بر حضور افراد در بخش‌های دیگر است. اما این تمام ماجرا نیست. اگر دفتر کار شما به خوبی در معرض نور خورشید باشد، انتقال نور به تمامی سالن یک فرصت خوب است. شما با پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید از این نور استفاده کنید.
اما جنس‌های فلزی و چوبی از نوع شیشه مقاوم‌ترند. البته شما می‌توانید ترکیبی از آن را سفارش دهید. برای مثال برخی از پارتیشن‌ها هستند که قسمت پایینی آن از جنس چوب و قسمت بالای آن از شیشه ساخته شده است. اگر فضاهای مختلف در شرکت شما باید به صورت امنیتی باشد، بهتر است از پارتیشن‌های چوبی استفاده کنید. چرا که آن‌ها دید را محدود می‌کنند. اما اگر خواستید از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید می‌توانید نوع مات آن را سفارش دهید تا این مشکل را حل کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله درباره انواع پارتیشن ها مقاله ” آشنایی با پارتیشن تک جداره و دو جداره ” را بخوانید.

انتخاب پارتیشن اداری برای تفکیک فضا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت داشتن پارتیشن اداری، قسمت بندی فضا است. برای این قسمت بندی نیاز است بدانید چه میزان فضایی را به اطراف اختصاص دهید. بنابراین لازم است در ابتدا نام گروه‌ها و افرادی که قرار است با هم در یک محیط مشغول همکاری شوند را لیست کنید. سپس بسته به متراژ و فضایی که قرار است توسط تیم‌ها اشغال شود را مشخص کنید.
پس از این مرحله باید با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت کنید. آن‌ها نمونه‌های زیاد پارتیشن را بر اساس کاربرد برای شما معرفی می‌کنند. سپس باید با بهترین پارتیشن اداری برای دفتر کاری خود را انتخاب کنید. که هم قیمت آن مناسب و هم کاربرد آن برای شما مفید باشد.
امروزه بسیاری از شرکت‌ها بنا به دلایل مختلف مجبور به اجاره یا خرید سالن‌های بزرگ می‌شوند. اما با اضافه شدن پوزیشن‌های مختلف به تیم آن‌ها و شلوغ شدن دفتر کاری، نظم و تمرکز باقی کارمندان از بین می‌رود. بالا بودن هزینه بازسازی مدیران را از این کار منصرف می‌کند. بنابراین در چنین مواقعی خرید و نصب پارتیشن‌های اداری بهترین تصمیم برای آن‌هاست. با این کار به راحتی فضای داخلی را تفکیک می‌کنند و همچنین دیگر از هزینه ساخت و ساز و مشکلات آن آسوده خاطر می‌شوند.

+ نوشته شده در  شنبه 9 شهريور 1398ساعت 13:40  توسط محیا یوسفی 

انواع چوب در ساخت میز کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون سبکی قدیمی اما همچنان پرطرفدار است. وجود میزهای کلاسیک در فضاها، محیطی آشنا در ذهن همگی ایجاد کرده است. همه ما با این سبک آشنایی قبلی داریم. اما در این مقاله می‌خواهیم بدانیم برای داشتن چنین سبکی در محل کار از چه نوع چوبی برای ساخت میز  اداری کلاسیک  استفاده کنیم.
استفاده از چوب در گذشته قابل مقایسه با کاربرد امروزی آن نیست. اما نکته‌ای که برای ما مهم است، توجه همیشگی بشر به این عنصر است. چوب در میان 5 عنصر فنگ شویی جای مهمی دارد. چوب در فنگ شویی نماد رشد و حیات در زندگی است. همچنین می‌گویند این عنصر باعث خلاقیت ذهن شما می‌شود. اگر به تازگی می‌خواهید یک کاری را آغاز کنید می‌توانید گیاهان طبیعی که ساقه آن از جنس چوب باشد را در خانه داشته باشید. وجود درختچه‌های تزیینی با برگ‌های گرد کوچک توصیه می‌شود.
شاید تصمیم به تغییر دکوراسیون فضای اداری خود گرفتید، و یا شاید به تازگی دفتر کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید. به هرحال به تجهیزات و مبلمان اداری جدیدی نیاز دارید که در نهایت یک دکوراسیون عالی برای خود داشته باشید. برای انتخاب میز اداری جدا از جنبه زیبایی آن باید به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشید. کالای خریداری شده شما باید پاسخگوی نیازهای شما باشد.

انواع چوب در ساخت میز کلاسیک

با انواع چوب در دکوراسیون آشنا شوید

برای ساخت میز کلاسیک در دکوراسیون از چوب‌های متفاوتی استفاده می‌شود. نوع و جنس آن می‌تواند در زیبایی، تراش و قیمت آن تاثیر بگذارد. اما برای خرید و انتخاب میز کلاسیک باید به شرایط کلی و جزئی محل کار خود دقت کنید. برای مثال آب و هوا میتواند یکی از مولفه‌های انتخاب چوب در دکوراسیون است. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای شرجی زندگی می‌کنید، چوب بلوط به کمک شما می‌آید. چرا که از این چوب برای ساخت کشتی استفاده می‌کنند، بنابراین مقاومت آن در برابر رطوبت را می‌توان درک کرد. همچنین طیف رنگ گسترده‌ای نیز دارد.
چوب گردو یکی از پرطرفدارترین انواع چوب در دنیاست. این چوب در عین مقاومت می‌توان انواع طرح و کنده کاری را بر روی آن ایجاد کرد. همچنین می‌توان رنگ‌های دلخواه بر روی آن زد و با دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. بنابراین اگر ظاهر چوب برای شما مهم‌ترین مولفه است پیشنهاد می‌کنیم چوب گردو را انتخاب کنید.
در میان این همه تنوع چوب راش مقاومت زیادی در برابر حشرات دارد. بنابراین اگر منطقه زندگی شما همیشه در معرض آسیب حشرات است، می‌توانید وسایل چوبی خود را از جنس چوب راش خریداری کنید. ممکن است کمی هزینه پرداختی شما بالا رود اما به این توجه کنید که عمر وسایل شما طولانی‌تر خواهد بود و سرمایه شما حفظ می‌شود.

انتخاب کدام چوب صحیح‌تر است؟

البته انواع چوب‌های استفاده شده برای ساخت میز کلاسیک آن‌قدر زیاد است که احتمال می‌دهیم نام همه آن‌ها نشنیده باشید. اما اینکه از کدام نوع آن برای دکوراسیون میزهای خود درخواست و سفارش دهید، کاملا باید مورد بررسی قرار گیرد.
نام چند نوع از این چوب‌ها را در زیر برای شما می‌گوییم:
چوب لاله درختی، نمدار، سرخدار، تبریزی، کاج بلسان، توت سفید، زبان گنجشک، آزاد، ماهون، انجیلی، روسی، ساج، چنار، کاج، آبنوس، شمشاد، گلابی، سرو، افرا و انواع دیگری همگی چوب‌هایی هستند که امروزه برای ساخت میزهای اداری و دیگر وسایل کاربرد دارند.
هر جنس چوبی دارای ویژگی‌های خاصی است. حتی بافت چوب‌ها برای آماده سازی و ساخت میز کلاسیک مهم است. برای مثال چوب گردو دارای بافت ریزی است که می‌توان بر روی آن انواع طرح را ایجاد کرد. از این چوب به دلیل بافتی که دارد در هنر منبت کاری استفاده می‌کنند.
شناخت تمامی جنس‌های چوبی در میان این بازار شلوغ با تنوع زیاد کار آسانی نیست. برای این منظور بهتر است وسایل چوبی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و یا با کارشناسان خبره در امر طراحی دکوراسیون اداری مشورت کنید. گروه مهندسی مکعب به شما در این امر کمک خواهد کرد.

+ نوشته شده در  شنبه 2 شهريور 1398ساعت 18:02  توسط محیا یوسفی